Współczesne metody zarządzania finansami, których wdrożenie w Państwa firmie możemy zacząć od szkoleń dla Państwa pracowników, przyczyniają się istotnie do zmniejszenia ryzyka i zwiększenia efektywności ekonomicznej przedsiębiorstw[1]. W porównaniu z podmiotami, które nie wdrożyły tych metod, da się zauważyć kilku procentowo wyższe miary efektywności. Oznacza to znacznie wyższe korzyści z wdrożenia nowoczesnych metod zarządzania finansami już w pierwszych dwóch latach niż nakłady na ich wdrożenie. Bardzo często też pozwalają uniknąć podejmowania nieoptymalnych decyzji w zakresie zarządzania płynnością, strukturą kapitałów, inwestycjami, co pozwala obniżyć ryzyko i niepewność w trakcie zarządzania przedsiębiorstwem. W związku z tym, przekonany o wysokim potencjale korzyści jaki zawiera się w wiedzy, jaką mogą Państwo implementować u siebie, mam do zaproponowania Państwu przeprowadzenie szkoleń dedykowanych w Państwa przedsiębiorstwie. Szkolenia takie, są realizowane w miejscowości, która Państwu najlepiej odpowiada i w terminie dopasowanym do Państwa kalendarza. Zaletą takich szkoleń jest to, że nie są one odwoływane z powodu „niezebrania się grupy” jak to ma miejsce w przypadku tzw. szkoleń otwartych. Kolejną korzyścią jest fakt, że szkolenia dedykowane są „szyte na miarę” potrzeb Waszych specjalistów bez typowego dla szkoleń otwartych rozproszenia na wszystkie sektory i typy działalności, z którymi nie ma potrzeby zaznajamiać Waszych kadr. Do tego dochodzą zalety logistyczne w postaci braku konieczności delegowania pracowników (i tracenia przez nich kolejnych dni na przejazd do miejsca szkolenia, nocleg poza miejscem zamieszkania, aklimatyzację w pracy po powrocie ze szkolenia).

Proponuję cztery podstawowe tematy szkoleniowe:

[1] ZARZĄDZANIE PŁYNNOŚCIĄ FINANSOWĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE

[2] OCENA I ANALIZA OPŁACALNOŚCI I RYZYKA PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH

[3] OCENA KONTRAHENTA NA PODSTAWIE SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH

[4] FINANSE DLA NIEFINANSISTÓW

Każdy z tematów mogę dla Państwa zrealizować jako szkolenie 2 dniowe, 1 dniowe, 3 dniowe lub 5 dniowe. Najbardziej efektywny dzień szkoleniowy to zazwyczaj 5 lub 6 godzin (np. od 10.00 do 16.00) z przerwą na lunch. Grupa szkoleniowa liczyć może od jednego do kilkunastu uczestników.

Współpraca jest możliwa na podstawie umowy zlecenia (lub umowy o dzieło). Jako profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, mam takie dwie możliwości podjęcia z Państwem współpracy. Oczekiwane przeze mnie honorarium jest podane w kwocie netto (wysokość wpływu na moje konto bankowe – już po odjęciu składek i podatków). Kwoty te zakładają, że po Państwa stronie jest zorganizowanie wyposażonej sali szkoleniowej i pokrycie kosztów moich noclegów przed każdym dniem szkoleniowym.

Serdecznie pozdrawiam zapraszając do współpracy.

Grzegorz Michalski

tel. 791214963, tel.2. 739089088, tel. 503452860

szkoleniamichalski2019vii1.odt

szkoleniamichalski2019vii1.doc

szkoleniamichalski2019vii1.pdf

szkoleniamichalski2019vii1.docx

Reklamy

Treasury management i cash management: zarządzanie skarbem i przepływami gotówki w trakcie budowania trwałej wartości przedsiębiorstwa

Celem szkolenia jest zaprezentowanie problematyki zarządzania gotówką i skarbem z uwzględnieniem strategicznego i długofalowego znaczenia kapitału zamrożonego i uwalnianego w postaci gotówki z przedsiębiorstwa.

http://valuetank.com/szkolenia/finanse-w-biznesie/treasury-management-i-cash-management/

Szkolenie skoncentrowane jest na przystępnym przybliżeniu działania mechanizmów towarzyszących treasury management i zarządzaniu gotówką, które wpływają na wyniki i dokonania przedsiębiorstwa a też mają znaczenie dla przyszłego i długofalowego sukcesu przedsiębiorstwa. Dogłębne zrozumienie złożoności procesów pieniężnych zachodzących w trakcie zarządzania skarbem jest kluczowe dla menedżerów finansowych jak i niefinansowych. Strategiczne konsekwencja decyzji w zakresie gotówki zamrożonej (skarbu) i gotówki uwalnianej są w trakcie szkolenia przedstawione w sposób przystępny również dla osób, które na co dzień zajmują się pozafinansową sferą zarządzania przedsiębiorstwem.
Propozycja programu pozwala zapoznać się z pojęciami z zakresu:
wpływu decyzji na przepływ pieniądza, koszt kapitału, ryzyko operacyjne, ryzyko finansowe i na wyniki przedsiębiorstwa, wpływu zmian poziomu skarbu na generowanie gotówki, różnicy między wynikami raportowanymi dla potrzeb sprawozdawczości zewnętrznej a rzeczywistymi osiągnięciami i generowaniem gotówki, zmianom w sprzedaży przedsiębiorstwa towarzyszących zarządzaniu inwestycjami i gotówką uwalnianą z inwestycji, wpływach ze sprzedaży, kosztach i wydatkach przedsiębiorstwa.
Dodatkowo uwzględniane są również wynikające z decyzji w zakresie strategicznego zarządzania skarbem i gotówką zmiany zachodzące w rachunku wyników, bilansu i sprawozdania z przepływów finansowych. Zagadnienia szkolenia prezentowane są na praktycznych przykładach z tematyki zarządzania gotówką i zarządzania skarbem.
Treasury management – zarządzanie skarbem zawiera w sobie zbiór fundamentalnych narzędzi umożliwiających oszacowanie wpływu działań biznesowych w zakresie kształtowania aktywów na wartość przedsiębiorstwa. Proponujemy szkolenie, dzięki któremu Szkolony będzie umiał zarządzać elementami aktywów takich jak majątek trwały, środki pieniężne, należności i zapasy w sposób kreujący wartość przedsiębiorstwa. W trakcie tego szkolenia wszystkie przykłady i analizowane przypadki opierają się na danych rzeczywistych lub bliskich rzeczywistości.

ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie adresowane przede wszystkim dla wszystkich pracowników mających znaczący wpływ na sukces lub porażkę strategii realizowanej przez przedsiębiorstwo. Serdecznie zapraszamy zarówno menedżerów finansowych, jak i niefinansowych. Szkolenie zalecamy przede wszystkim osobom, które są zainteresowane zrozumieniem mechanizmów związanych z nowoczesnym zarządzaniem skarbem i gotówką zachodzących w przedsiębiorstwie. Zapraszamy pracowników z wszystkich działów przedsiębiorstw.

Uczestnicy będą wdrażać i pogłębiać umiejętności:
zarządzania skarbem i gotówką, nasze szkolenie w praktyczny i skuteczny sposób rozwija umiejętności analitycznego myślenia, łącząc je z holistycznym i praktycznym spojrzeniem na przedsiębiorstwo z perspektywy jego obecnej i przyszłej wartości.

ZAKRES SZKOLENIA:
1. Cel tresury management w zarządzaniu przedsiębiorstwem
przedsiębiorstwo jako źródło wolnych przepływów gotówki
wzbogacanie skarbu i budowanie wartości przedsiębiorstwa
koszt kapitału finansującego przedsiębiorstwo i jego wpływ na wartość przedsiębiorstwa
poziom ryzyka w procesie zarządzania przedsiębiorstwem i jego wpływ na wartość przedsiębiorstwa
2. Długoterminowe strategie finansowania skarbu i decyzje w zakresie tresury management
docelowa struktura kapitału
szacowanie kosztu kapitałów obcych i budżetowanie kapitałów obcych
szacowanie kosztu kapitału własnego i budżetowanie kapitału własnego
szacowanie kosztu kapitałów hybrydowych
szacowanie i budżetowanie wolnych przepływów gotówki
ocena opłacalności i ryzyka w tresury management w oparciu o NPV, IRR
wykres IOS
wykres MCC
optymalny / docelowy budżet inwestycyjny
3. Budżetowanie gotówki
modele wyznaczania minimalnego – buforowego poziomu gotówki
model VB-LCL
modele wyznaczania i zarządzania poziomem gotówki
model Beranka
model baumola-Alaisa-Tobina
model Millera-Orra
model Stone’a
model Behlera
przejście od prognozy sprzedaży, przez budżet kosztów, przez budżet kapitałowy do prognozy zapotrzebowania na gotówkę
4. Tresury management w cyklu operacyjnym – aspekty bieżące zarządzania skarbem
10 kroków tworzenia wartości
optymalizacja przepływu i kumulowania gotówki w trakcie tworzenia i utrzymywania zapasów
modele zarządzania zapsami
model ABC
model VB-EOQ
model VB-POQ
optymalizacja przepływu i kumulowania gotówki w procesie zarządzania należnościami
podejście VB-IAoAR (analiza przyrostowa należności przy uwzględnieniu koncepcji maksymalizacji wartości)
koszty opóźnień płatności – w jakich warunkach warto płacić w terminie
5. Pytania praktyczne treasury management – optymalizacja przepływu i kumulowania gotówki w decyzjach długoterminowych
czy zautomatyzować produkcję czy lepiej zatrudnić więcej pracowników?
outsourcing czy bez outsourcingu (wytworzyć czy kupić)
czy zamieniać pozycje wydatkowe na bezwydatkowe i odwrotnie, czyli wynająć czy kupić?
jak zmienią się długoterminowe efekty gotówkowe przy outsourcingu
6. Zarządzanie strukturą kapitału i gotówkowymi efektami decyzji finansowych: więcej długu czy więcej kapitału własnego?

ZAPISY i pytania dotyczące tego szkolenia otwartego:
http://valuetank.pl/kontakt/?nazwa=Treasury%20management%20i%20cash%20management#form

Kontakt z trenerem – jeśli chcesz zorganizować bezpośrednio to szkolenie jako dedykowane dla Twojej firmy:
Grzegorz Michalski
tel. 791214963 lub 503452860
Grzegorz.Michalski [w domenie] gmail.com
http://michalskig.com
http://michalskig.com/szkolenia

źródło informacji o tym szkoleniu: http://valuetank.com/szkolenia/finanse-w-biznesie/treasury-management-i-cash-management/

[ https://analizaopacalnociiryzykaprojektwinwestycyjnych.wordpress.com/2019/05/30/szkolenie-pt-treasury-management-i-cash-management/ ]

michalskigTreasuryManagementCashManagement.docx

michalskigTreasuryManagementCashManagement.doc

michalskigTreasuryManagementCashManagement.odt

michalskigTreasuryManagementCashManagement.pdf

szkoleniamichalski2019V30.doc

szkoleniamichalski2019V30.odt

szkoleniamichalski2019V30.pdf

szkoleniamichalski2019V30.docx

Celem szkolenia jest zaprezentowanie problematyki zarządzania gotówką i skarbem z uwzględnieniem strategicznego i długofalowego znaczenia kapitału zamrożonego i uwalnianego w postaci gotówki z przedsiębiorstwa.

http://valuetank.com/szkolenia/finanse-w-biznesie/treasury-management-i-cash-management/

Treasury management i cash management: zarządzanie skarbem i przepływami gotówki w trakcie budowania trwałej wartości przedsiębiorstwa

Value Tank to najlepsi trenerzy i najbardziej wymagające szkolenia

Szkolenie skoncentrowane jest na przystępnym przybliżeniu działania mechanizmów towarzyszących treasury management i zarządzaniu gotówką, które wpływają na wyniki i dokonania przedsiębiorstwa a też mają znaczenie dla przyszłego i długofalowego sukcesu przedsiębiorstwa. Dogłębne zrozumienie złożoności procesów pieniężnych zachodzących w trakcie zarządzania skarbem jest kluczowe dla menedżerów finansowych jak i niefinansowych. Strategiczne konsekwencja decyzji w zakresie gotówki zamrożonej (skarbu) i gotówki uwalnianej są w trakcie szkolenia przedstawione w sposób przystępny również dla osób, które na co dzień zajmują się pozafinansową sferą zarządzania przedsiębiorstwem.
Propozycja programu pozwala zapoznać się z pojęciami z zakresu:
wpływu decyzji na przepływ pieniądza, koszt kapitału, ryzyko operacyjne, ryzyko finansowe i na wyniki przedsiębiorstwa, wpływu zmian poziomu skarbu na generowanie gotówki, różnicy między wynikami raportowanymi dla potrzeb sprawozdawczości zewnętrznej a rzeczywistymi osiągnięciami i generowaniem gotówki, zmianom w sprzedaży przedsiębiorstwa towarzyszących zarządzaniu inwestycjami i gotówką uwalnianą z inwestycji, wpływach ze sprzedaży, kosztach i wydatkach przedsiębiorstwa.
Dodatkowo uwzględniane są również wynikające z decyzji w zakresie strategicznego zarządzania skarbem i gotówką zmiany zachodzące w rachunku wyników, bilansu i sprawozdania z przepływów finansowych. Zagadnienia szkolenia prezentowane są na praktycznych przykładach z tematyki zarządzania gotówką i zarządzania skarbem.
Treasury management – zarządzanie skarbem zawiera w sobie zbiór fundamentalnych narzędzi umożliwiających oszacowanie wpływu działań biznesowych w zakresie kształtowania aktywów na wartość przedsiębiorstwa. Proponujemy szkolenie, dzięki któremu Szkolony będzie umiał zarządzać elementami aktywów takich jak majątek trwały, środki pieniężne, należności i zapasy w sposób kreujący wartość przedsiębiorstwa. W trakcie tego szkolenia wszystkie przykłady i analizowane przypadki opierają się na danych rzeczywistych lub bliskich rzeczywistości.

ADRESACI SZKOLENIA:

ANALIZA OPŁACALNOŚCI I RYZYKA PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH

Termin

18 03 2019 – 19 03 2019 – Warszawa Zgłoś się

Prowadzący

prof. dr hab. Grzegorz Michalski – specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w Instytucie Nauk Ekonomicznych Wydziału Inżynieryjno – Ekonomicznego, ekspert I stopnia do oceny merytorycznej projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Autor wielu naukowych i praktycznych publikacji, w tym książek: Leksykon zarządzania finansami, Strategiczne zarządzanie płynnością finansową, Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem (razem z W. Pluta), Tajniki finansowego sukcesu (razem z K. Prędkiewicz), Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach, Strategie finansowe przedsiębiorstw, Wprowadzenie do zarządzania finansami przedsiębiorstwa, Ocena kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych, i innych. Jako trener przede wszystkim ukierunkowuje uczestników na sposób rozumienia głównych idei związanych z tematem szkolenia, łącząc je z prostotą i jasnością przekazu i jak najwyższym poziomem merytorycznym. Także autor otwartych i zamkniętych seminariów, warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania finansami, zarządzania płynnością finansową, controllingu finansowego, analizy finansowej kontrahenta, finansowego studium wykonalności, oceny i analizy ryzyka i opłacalności projektów inwestycyjnych.

Cel szkolenia

Szkolenie odpowiada na pytania jak i na jakich zasadach dobierać inwestycje do realizacji w warunkach ryzyka i niepewności? Jak powinna przebiegać ocena finansowej racjonalności i ryzyka projektów inwestycyjnych opartych na innowacyjnych pomysłach oraz ocena finansowej wykonalności inwestycji. Jest to szkolenie, dzięki któremu uczestnik będzie umiał dokonywać decyzji w kwestii rozpoczynania inwestycyjnych lub dywestycyjnych zmian w przedsiębiorstwie w sposób poprawiający wydajność i efektywność biznesu i przez to kreujący wartość przedsiębiorstwa (bogactwo właściciela).

Szkolenie w praktyczny i skuteczny sposób rozwija umiejętności analitycznego myślenia, łącząc je z holistycznym spojrzeniem na przedsiębiorstwo z perspektywy jego wartości oraz z uwzględnieniem etapu rozwoju branży i wpływu czynników spoza przedsiębiorstwa. Jest to okazja do intensywnych, osadzonych w praktyce i mocno warsztatowych zajęć. Podczas szkolenia stosowane są metody pracy takie jak studium przypadku (case study), dyskusje, wykład ukierunkowane na finansową stronę przygotowania treści studium wykonalności inwestycji.

Adresaci szkolenia

Szkolenie jest zalecane przede wszystkim osobom, które są zainteresowane zrozumieniem mechanizmów związanych z nowoczesnym podejmowaniem decyzji w zakresie rozpoczynania lub zaniechania inwestycji lub dywestycji w przedsiębiorstwie, ukierunkowanym na zwiększenie efektywności, wydajności a przez to wartości przedsiębiorstwa. Jest to wiedza wartościowa dla pracowników z wszystkich działów przedsiębiorstw, nie tylko działów bezpośrednio zarządzających finansami. Szczególne zaproszenie kierujemy również do właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, którzy zainteresowani są poznaniem podstaw wpływu decyzji biznesowych na tworzenie wartości przedsiębiorstwa.

Program

1. Decyzje inwestycyjne w odniesieniu do finansowego celu zarządzania przedsiębiorstwem:
a) cel podejmowania inwestycji rzeczowych,
b) rodzaje rzeczowych projektów inwestycyjnych: rozwojowe, modernizacyjne, dywestycyjne i odtworzeniowe, analiza Biznes Planów / Studium Wykonalności inwestycji/pomysłów pod kątem realizacji głównego celu działania przedsiębiorstwa,
c) elementy matematyki finansowej – zmiana wartości pieniądza w czasie, wartość przyszła, kapitalizacja przepływów pieniężnych, wartość obecna, dyskontowanie przepływów pieniężnych, wartość obecna renty,
d) rozpoznawanie elementów związanych z nowymi działaniami inwestycyjnymi i próba określenia ich wpływu na wielkość gotówkowych przychodów ze sprzedaży (CR), na EBIT, NOPAT, na wielkość wolnych przepływów pieniężnych (FCF), na poziom ryzyka biznesowego, na poziom stopy kosztu kapitału finansującego przedsiębiorstwo oraz na wartość przedsiębiorstwa.

2. Metody oceny opłacalności projektów inwestycyjnych. Ocena inwestycji rzeczowych na podstawie:
a) okresu zwrotu, zdyskontowanego okresu zwrotu, zaktualizowanej wartości netto projektu – NPV, wewnętrznej stopy zwrotu projektu – IRR, porównanie dyskontowych modeli oceny projektów inwestycyjnych w ocenie projektów rozwojowych.

3. Szacowanie wolnych przepływów pieniężnych na użytek wyceny inwestycji/przedsiębiorstwa. Szacowanie przepływów pieniężnych generowanych przez projekty inwestycje. Kalkulacja wolnych przepływów pieniężnych:
a) różnice w szacowaniu: NCF – przepływów pieniężnych netto, szacowaniu OCF – operacyjnych przepływów pieniężnych netto, szacowaniu FCF – wolnych przepływów pieniężnych,
b) zasady szacowania wolnych przepływów pieniężnych generowanych przez inwestycje rzeczowe: zasada dotycząca zysku w sensie księgowym, zasada dotycząca separowalności konsekwencji decyzji operacyjnych od finansowych, zasada dotycząca kosztów utopionych i korzyści utopionych (różnice w sposobie oceny projektów odtworzeniowych i racjonalizatorskich – analizy przypadków), zasada dotycząca kosztów alternatywnych i korzyści alternatywnych, zasada dotycząca efektów zewnętrznymi, zasada dotycząca traktowania zmian w poziomie kapitału operacyjnego,
c) szacowanie wolnych przepływów w trzech naturalnych fazach projektu: uruchamiania, eksploatacji i likwidacji. Szacowanie wolnych przepływów pieniężnych w zależności od konieczności wyboru: Wytworzyć czy kupić? Zatrudnić czy zwolnić i zastąpić część pracowników nowocześniejszym parkiem maszynowym? Wybór spośród kilku urządzeń o podobnym zastosowaniu ale różnych charakterystykach, itp.

4. Szacowanie stóp kosztu kapitału:
a) koszt kapitału własnego, koszt kapitału obcego, zasady szacowania, średni wazony koszt kapitału – CC, ryzyko projektu a koszt kapitału, marginalny koszt kapitału – MCC, relacja struktury kapitału i kosztu kapitału, struktura kapitału i praktyczne wnioski z niej płynące.

5. Optymalny budżet inwestycyjny przedsiębiorstwa:
a) krzywa możliwości inwestycyjnych – IOS, krzywa marginalnego kosztu kapitału – MCC.

6. Zarządzanie ryzykiem i niepewnością przy ocenie projektów inwestycyjnych:
a) analiza ryzyka inwestycji/pomysłów, metody pośrednie uwzględniania ryzyka:
– analiza punktu progowego,
– analiza wrażliwości inwestycji rzeczowej,
– analiza scenariuszy,
– analiza drzew decyzyjnych,
– metody bezpośrednie uwzględniania ryzyka (współczynnik zmienności, równoważnik pewności a stopa dyskontowa uwzględniająca ryzyko itp.).
b) analiza przykładów ilustrujących proces szacowania wpływu ryzyka na efektywność projektu inwestycyjnego.

7. Co należy wybrać: zakup na własność czy leasing operacyjny długoterminowy?

8. Co należy wybrać: leasing finansowy czy leasing operacyjny?

W trakcie tego szkolenia wszystkie przykłady i analizowane przypadki opierają się na danych bliskich rzeczywistości. Uczestnicy będą wdrażać i pogłębiać umiejętności:
• oceny wpływu czasu na wartości pieniądza,
• oceny finansowej racjonalności i ryzyka projektów inwestycyjnych opartych na innowacyjnych pomysłach a ocena finansowej wykonalności inwestycji,
• oceny ryzyka i niepewności na wartość pieniądza z przyszłości,
• stosowania metod oceny opłacalności projektów inwestycyjnych,
• porównania projektów z użyciem dyskontowych modeli oceny projektów inwestycyjnych w ocenie projektów rozwojowych,
• stosowania koncepcji zmodyfikowanej wewnętrznej stopy zwrotu,
• kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych na użytek wyceny inwestycji/przedsiębiorstwa,
• wyceny wartości niematerialnych i prawnych,
• kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych i dobór stóp dyskontowych w modelu NPV,
• kalkulacji wartości rezydualnej w projektach rozwojowych,
• różnicowania w sposobie oceny projektów odtworzeniowych i racjonalizatorskich – analizy przypadków,
• analizowania ryzyka inwestycji/pomysłów,
• analizowania Biznes Planów – Studium Wykonalności inwestycji/pomysłów,
• oceny wpływu kosztu kapitału na kluczowe decyzje,
• szacowania wolnych przepływów pieniężnych,
• brania pod uwagę w decyzjach zasady separowalności (oddzielności) decyzji finansowych od operacyjnych,
• doboru najodpowiedniejszego kryterium decyzyjnego do oceny konkretnego projektu,
• szacowania kosztu kapitału w zależności od ryzyka branży, ryzyka finansowego i ryzyka indywidualnego.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1190 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, zajęcia na komputerze (komputer zapewnia organizator), przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks; joanna.domaszewska

Termin

18 03 2019 – 19 03 2019 – Warszawa Zgłoś się

ANALIZA OPŁACALNOŚCI I RYZYKA PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH

Terminy

14 01 2019 – 15 01 2019 – Warszawa Zgłoś się
28 01 2019 – 29 01 2019 – Katowice Zgłoś się
11 02 2019 – 12 02 2019 – Wrocław Zgłoś się
25 02 2019 – 26 02 2019 – Kraków Zgłoś się
18 03 2019 – 19 03 2019 – Warszawa Zgłoś się
15 04 2019 – 16 04 2019 – Poznań Zgłoś się

Prowadzący

prof. dr hab. Grzegorz Michalski – specjalista z zakresu finansów przedsiębiorstw, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w Instytucie Nauk Ekonomicznych Wydziału Inżynieryjno – Ekonomicznego, ekspert I stopnia do oceny merytorycznej projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Autor wielu naukowych i praktycznych publikacji, w tym książek: Leksykon zarządzania finansami, Strategiczne zarządzanie płynnością finansową, Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem (razem z W. Pluta), Tajniki finansowego sukcesu (razem z K. Prędkiewicz), Płynność finansowa w małych i średnich przedsiębiorstwach, Strategie finansowe przedsiębiorstw, Wprowadzenie do zarządzania finansami przedsiębiorstwa, Ocena kontrahenta na podstawie sprawozdań finansowych, i innych. Jako trener przede wszystkim ukierunkowuje uczestników na sposób rozumienia głównych idei związanych z tematem szkolenia, łącząc je z prostotą i jasnością przekazu i jak najwyższym poziomem merytorycznym. Także autor otwartych i zamkniętych seminariów, warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania finansami, zarządzania płynnością finansową, controllingu finansowego, analizy finansowej kontrahenta, finansowego studium wykonalności, oceny i analizy ryzyka i opłacalności projektów inwestycyjnych.

Kontakt z trenerem: Grzegorz Michalski, tel. 791214963, tel. 739089088, tel. 503452860

Grzegorz.Michalski; http://michalskig.com/

Jeśli z jakiegoś powodu proponowane terminy lub lokalizacje szkoleń otwartych nie odpowiadają Państwu, zapraszam do bezpośredniego kontaktu z trenerem. Jest możliwość zorganizowania szkolenia dedykowanego i dopasowanego do Państwa indywidualnych potrzeb.

Cel szkolenia

Szkolenie odpowiada na pytania jak i na jakich zasadach dobierać inwestycje do realizacji w warunkach ryzyka i niepewności? Jak powinna przebiegać ocena finansowej racjonalności i ryzyka projektów inwestycyjnych opartych na innowacyjnych pomysłach oraz ocena finansowej wykonalności inwestycji. Jest to szkolenie, dzięki któremu uczestnik będzie umiał dokonywać decyzji w kwestii rozpoczynania inwestycyjnych lub dywestycyjnych zmian w przedsiębiorstwie w sposób poprawiający wydajność i efektywność biznesu i przez to kreujący wartość przedsiębiorstwa (bogactwo właściciela).

Szkolenie w praktyczny i skuteczny sposób rozwija umiejętności analitycznego myślenia, łącząc je z holistycznym spojrzeniem na przedsiębiorstwo z perspektywy jego wartości oraz z uwzględnieniem etapu rozwoju branży i wpływu czynników spoza przedsiębiorstwa. Jest to okazja do intensywnych, osadzonych w praktyce i mocno warsztatowych zajęć. Podczas szkolenia stosowane są metody pracy takie jak studium przypadku (case study), dyskusje, wykład ukierunkowane na finansową stronę przygotowania treści studium wykonalności inwestycji.

Adresaci szkolenia

Szkolenie jest zalecane przede wszystkim osobom, które są zainteresowane zrozumieniem mechanizmów związanych z nowoczesnym podejmowaniem decyzji w zakresie rozpoczynania lub zaniechania inwestycji lub dywestycji w przedsiębiorstwie, ukierunkowanym na zwiększenie efektywności, wydajności a przez to wartości przedsiębiorstwa. Jest to wiedza wartościowa dla pracowników z wszystkich działów przedsiębiorstw, nie tylko działów bezpośrednio zarządzających finansami. Szczególne zaproszenie kierujemy również do właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, którzy zainteresowani są poznaniem podstaw wpływu decyzji biznesowych na tworzenie wartości przedsiębiorstwa.

Program

1. Decyzje inwestycyjne w odniesieniu do finansowego celu zarządzania przedsiębiorstwem:
a) cel podejmowania inwestycji rzeczowych,
b) rodzaje rzeczowych projektów inwestycyjnych: rozwojowe, modernizacyjne, dywestycyjne i odtworzeniowe, analiza Biznes Planów / Studium Wykonalności inwestycji/pomysłów pod kątem realizacji głównego celu działania przedsiębiorstwa,
c) elementy matematyki finansowej – zmiana wartości pieniądza w czasie, wartość przyszła, kapitalizacja przepływów pieniężnych, wartość obecna, dyskontowanie przepływów pieniężnych, wartość obecna renty,
d) rozpoznawanie elementów związanych z nowymi działaniami inwestycyjnymi i próba określenia ich wpływu na wielkość gotówkowych przychodów ze sprzedaży (CR), na EBIT, NOPAT, na wielkość wolnych przepływów pieniężnych (FCF), na poziom ryzyka biznesowego, na poziom stopy kosztu kapitału finansującego przedsiębiorstwo oraz na wartość przedsiębiorstwa.

2. Metody oceny opłacalności projektów inwestycyjnych. Ocena inwestycji rzeczowych na podstawie:
a) okresu zwrotu, zdyskontowanego okresu zwrotu, zaktualizowanej wartości netto projektu – NPV, wewnętrznej stopy zwrotu projektu – IRR, porównanie dyskontowych modeli oceny projektów inwestycyjnych w ocenie projektów rozwojowych.

3. Szacowanie wolnych przepływów pieniężnych na użytek wyceny inwestycji/przedsiębiorstwa. Szacowanie przepływów pieniężnych generowanych przez projekty inwestycje. Kalkulacja wolnych przepływów pieniężnych:
a) różnice w szacowaniu: NCF – przepływów pieniężnych netto, szacowaniu OCF – operacyjnych przepływów pieniężnych netto, szacowaniu FCF – wolnych przepływów pieniężnych,
b) zasady szacowania wolnych przepływów pieniężnych generowanych przez inwestycje rzeczowe: zasada dotycząca zysku w sensie księgowym, zasada dotycząca separowalności konsekwencji decyzji operacyjnych od finansowych, zasada dotycząca kosztów utopionych i korzyści utopionych (różnice w sposobie oceny projektów odtworzeniowych i racjonalizatorskich – analizy przypadków), zasada dotycząca kosztów alternatywnych i korzyści alternatywnych, zasada dotycząca efektów zewnętrznymi, zasada dotycząca traktowania zmian w poziomie kapitału operacyjnego,
c) szacowanie wolnych przepływów w trzech naturalnych fazach projektu: uruchamiania, eksploatacji i likwidacji. Szacowanie wolnych przepływów pieniężnych w zależności od konieczności wyboru: Wytworzyć czy kupić? Zatrudnić czy zwolnić i zastąpić część pracowników nowocześniejszym parkiem maszynowym? Wybór spośród kilku urządzeń o podobnym zastosowaniu ale różnych charakterystykach, itp.

4. Szacowanie stóp kosztu kapitału:
a) koszt kapitału własnego, koszt kapitału obcego, zasady szacowania, średni wazony koszt kapitału – CC, ryzyko projektu a koszt kapitału, marginalny koszt kapitału – MCC, relacja struktury kapitału i kosztu kapitału, struktura kapitału i praktyczne wnioski z niej płynące.

5. Optymalny budżet inwestycyjny przedsiębiorstwa:
a) krzywa możliwości inwestycyjnych – IOS, krzywa marginalnego kosztu kapitału – MCC.

6. Zarządzanie ryzykiem i niepewnością przy ocenie projektów inwestycyjnych:
a) analiza ryzyka inwestycji/pomysłów, metody pośrednie uwzględniania ryzyka:
– analiza punktu progowego,
– analiza wrażliwości inwestycji rzeczowej,
– analiza scenariuszy,
– analiza drzew decyzyjnych,
– metody bezpośrednie uwzględniania ryzyka (współczynnik zmienności, równoważnik pewności a stopa dyskontowa uwzględniająca ryzyko itp.).
b) analiza przykładów ilustrujących proces szacowania wpływu ryzyka na efektywność projektu inwestycyjnego.

7. Co należy wybrać: zakup na własność czy leasing operacyjny długoterminowy?

8. Co należy wybrać: leasing finansowy czy leasing operacyjny?

W trakcie tego szkolenia wszystkie przykłady i analizowane przypadki opierają się na danych bliskich rzeczywistości. Uczestnicy będą wdrażać i pogłębiać umiejętności:
• oceny wpływu czasu na wartości pieniądza,
• oceny finansowej racjonalności i ryzyka projektów inwestycyjnych opartych na innowacyjnych pomysłach a ocena finansowej wykonalności inwestycji,
• oceny ryzyka i niepewności na wartość pieniądza z przyszłości,
• stosowania metod oceny opłacalności projektów inwestycyjnych,
• porównania projektów z użyciem dyskontowych modeli oceny projektów inwestycyjnych w ocenie projektów rozwojowych,
• stosowania koncepcji zmodyfikowanej wewnętrznej stopy zwrotu,
• kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych na użytek wyceny inwestycji/przedsiębiorstwa,
• wyceny wartości niematerialnych i prawnych,
• kalkulacji wolnych przepływów pieniężnych i dobór stóp dyskontowych w modelu NPV,
• kalkulacji wartości rezydualnej w projektach rozwojowych,
• różnicowania w sposobie oceny projektów odtworzeniowych i racjonalizatorskich – analizy przypadków,
• analizowania ryzyka inwestycji/pomysłów,
• analizowania Biznes Planów – Studium Wykonalności inwestycji/pomysłów,
• oceny wpływu kosztu kapitału na kluczowe decyzje,
• szacowania wolnych przepływów pieniężnych,
• brania pod uwagę w decyzjach zasady separowalności (oddzielności) decyzji finansowych od operacyjnych,
• doboru najodpowiedniejszego kryterium decyzyjnego do oceny konkretnego projektu,
• szacowania kosztu kapitału w zależności od ryzyka branży, ryzyka finansowego i ryzyka indywidualnego.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa jednej osoby: 1190 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, zajęcia na komputerze (komputer zapewnia organizator), przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum w/w miast

Informacje:

http://www.akademiamddp.pl/szkolenia/analiza-oplacalnosci-ryzyka-projektow-inwestycyjnych/
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks; joanna.domaszewska

Terminy

14 01 2019 – 15 01 2019 – Warszawa Zgłoś się
28 01 2019 – 29 01 2019 – Katowice Zgłoś się
11 02 2019 – 12 02 2019 – Wrocław Zgłoś się
25 02 2019 – 26 02 2019 – Kraków Zgłoś się
18 03 2019 – 19 03 2019 – Warszawa Zgłoś się
15 04 2019 – 16 04 2019 – Poznań Zgłoś się

ANALIZAOPLACALNOSCIIRYZYKAPROJEKTOWINWESTYCYJNYCHSZKOLENIE.doc

ANALIZAOPLACALNOSCIIRYZYKAPROJEKTOWINWESTYCYJNYCHSZKOLENIE.docx

ANALIZAOPLACALNOSCIIRYZYKAPROJEKTOWINWESTYCYJNYCHSZKOLENIE.odt

ANALIZAOPLACALNOSCIIRYZYKAPROJEKTOWINWESTYCYJNYCHSZKOLENIE.pdf

szkoleniamichalski2019i04.doc

szkoleniamichalski2019i04.docx

szkoleniamichalski2019i04.odt

szkoleniamichalski2019i04.pdf

Szanowni Panstwo.

Wspolczesne metody zarzadzania finansami, ktorych wdrozenie w Panstwa firmie mozemy zaczac od szkolen dla Panstwa pracownikow, przyczyniaja sie istotnie do zmniejszenia ryzyka i zwiekszenia efektywnosci ekonomicznej przedsiebiorstw. W porownaniu z podmiotami, ktore nie wdrozyly tych metod, da sie zauwazyc kilku-procentowo wyzsze miary efektywnosci. Oznacza to znacznie wyzsze korzysci z wdrozenia nowoczesnych metod zarzadzania finansami ju w pierwszych dwoch latach niz naklady na ich wdrozenie. Bardzo czesto tez pozwalaja uniknc podejmowania nieoptymalnych decyzji w zakresie zarzadzania plynnoscia, struktura kapitalow, inwestycjami, co pozwala obnizyc ryzyko i niepewnosc w trakcie zarzadzania przedsiebiorstwem. W zwiazku z tym, przekonany o wysokim potencjale korzysci jaki zawiera sie w wiedzy, jak moga Panstwo implementowa u siebie, mam do zaproponowania Panstwu przeprowadzenie szkolen dedykowanych w Panstwa przedsiebiorstwie. Szkolenia takie, sa realizowane w miejscowosci, ktora Panstwu najlepiej odpowiada i w terminie dopasowanym do Panstwa kalendarza. Zaleta takich szkolen jest to, ze nie sa one odwolywane z powodu niezebrania sie grupy jak to ma miejsce w przypadku tzw. szkolen otwartych. Kolejn korzyscia jest fakt, ze szkolenia dedykowane sa szyte na miare potrzeb Waszych specjalistow bez typowego dla szkolen otwartych rozproszenia na wszystkie sektory i typy dzialalnosci, z ktorymi nie ma potrzeby zaznajamiac Waszych kadr. Do tego dochodza zalety logistyczne w postaci braku koniecznosci delegowania pracownikow (i tracenia przez nich kolejnych dni na przejazd do miejsca szkolenia, nocleg poza miejscem zamieszkania, aklimatyzacje w pracy po powrocie ze szkolenia).
Proponuje cztery podstawowe tematy szkoleniowe:
[1] ZARZADZANIE PLYNNOSCIA FINANSOWA W PRZEDSIEBIORSTWIE
[2] OCENA I ANALIZA OPLACALNOSCI I RYZYKA PROJEKTOW INWESTYCYJNYCH
[3] OCENA KONTRAHENTA NA PODSTAWIE SPRAWOZDAN FINANSOWYCH
[4] FINANSE DLA NIEFINANSISTOW
Kazdy z tematow moge dla Panstwa zrealizowac jako szkolenie 2 dniowe, 1 dniowe, 3 dniowe lub 5 dniowe. Najbardziej efektywny dzien szkoleniowy to zazwyczaj 5 lub 6 godzin (np. od 10.00 do 16.00) z przerwa na lunch. Grupa szkoleniowa liczy moe od jednego do kilkunastu uczestnikow.
Wspolpraca jest mozliwa na podstawie umowy zlecenia (lub umowy o dzielo). Jako profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wroclawiu, mam takie dwie moliwoci podjecia z Panstwem wspolpracy. Oczekiwane przeze mnie honorarium jest podane w kwocie netto (wysoko wpywu na moje konto bankowe ju po odjeciu skladek i podatkow). Kwoty te zakladaja, ze po Panstwa stronie jest zorganizowanie wyposazonej sali szkoleniowej i pokrycie kosztow moich noclegow przed kazdym dniem szkoleniowym (informacja na temat oczekiwan dotyczacych stawek honorarium w tabeli w zalaczniku).
Serdecznie pozdrawiam zapraszajac do wspopracy.

Grzegorz Michalski
tel. 791214963, tel.2. 739089088, tel. 503452860
Grzegorz.Michalski@onet.pl oraz: Grzegorz.Michalski@gmail.com

szkoleniamichalski2018xii08.doc

szkoleniamichalski2018xii08.docx

szkoleniamichalski2018xii08.odt

szkoleniamichalski2018xii08.pdf

Szanowni Pastwo.

Wspczesne metody zarzdzania finansami, ktrych wdroenie w Pastwa firmie moemy zacz od szkole dla Pastwa pracownikw, przyczyniaj si istotnie do zmniejszenia ryzyka i zwikszenia efektywnoci ekonomicznej przedsibiorstw . W porwnaniu z podmiotami, ktre nie wdroyy tych metod, da si zauway kilku procentowo wysze miary efektywnoci. Oznacza to znacznie wysze korzyci z wdroenia nowoczesnych metod zarzdzania finansami ju w pierwszych dwch latach ni nakady na ich wdroenie. Bardzo czsto te pozwalaj unikn podejmowania nieoptymalnych decyzji w zakresie zarzdzania pynnoci, struktur kapitaw, inwestycjami, co pozwala obniy ryzyko i niepewno w trakcie zarzdzania przedsibiorstwem. W zwizku z tym, przekonany o wysokim potencjale korzyci jaki zawiera si w wiedzy, jak mog Pastwo implementowa u siebie, mam do zaproponowania Pastwu przeprowadzenie szkole dedykowanych w Pastwa przedsibiorstwie. Szkolenia takie, s realizowane w miejscowoci, ktra Pastwu najlepiej odpowiada i w terminie dopasowanym do Pastwa kalendarza. Zalet takich szkole jest to, e nie s one odwoywane z powodu niezebrania si grupy jak to ma miejsce w przypadku tzw. szkole otwartych. Kolejn korzyci jest fakt, e szkolenia dedykowane s szyte na miar potrzeb Waszych specjalistw bez typowego dla szkole otwartych rozproszenia na wszystkie sektory i typy dziaalnoci, z ktrymi nie ma potrzeby zaznajamia Waszych kadr. Do tego dochodz zalety logistyczne w postaci braku koniecznoci delegowania pracownikw (i tracenia przez nich kolejnych dni na przejazd do miejsca szkolenia, nocleg poza miejscem zamieszkania, aklimatyzacj w pracy po powrocie ze szkolenia).
Proponuj cztery podstawowe tematy szkoleniowe:
[1] ZARZDZANIE PYNNOCI FINANSOW W PRZEDSIBIORSTWIE
[2] OCENA I ANALIZA OPACALNOCI I RYZYKA PROJEKTW INWESTYCYJNYCH
[3] OCENA KONTRAHENTA NA PODSTAWIE SPRAWOZDA FINANSOWYCH
[4] FINANSE DLA NIEFINANSISTW
Kady z tematw mog dla Pastwa zrealizowa jako szkolenie 2 dniowe, 1 dniowe, 3 dniowe lub 5 dniowe. Najbardziej efektywny dzie szkoleniowy to zazwyczaj 5 lub 6 godzin (np. od 10.00 do 16.00) z przerw na lunch. Grupa szkoleniowa liczy moe od jednego do kilkunastu uczestnikw.
Wsppraca jest moliwa na podstawie umowy zlecenia (lub umowy o dzieo). Jako profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocawiu, mam takie dwie moliwoci podjcia z Pastwem wsppracy. Oczekiwane przeze mnie honorarium jest podane w kwocie netto (wysoko wpywu na moje konto bankowe ju po odjciu skadek i podatkw). Kwoty te zakadaj, e po Pastwa stronie jest zorganizowanie wyposaonej sali szkoleniowej i pokrycie kosztw moich noclegw przed kadym dniem szkoleniowym (informacja na temat oczekiwa dotyczcych stawek honorarium w tabeli w zaczniku).
Serdecznie pozdrawiam zapraszajc do wsppracy.

Grzegorz Michalski
tel. 791214963, tel.2. 739089088, tel. 503452860
Grzegorz.Michalski@onet.pl oraz: Grzegorz.Michalski@gmail.com

szkoleniamichalski2018xii08.doc

szkoleniamichalski2018xii08.docx

szkoleniamichalski2018xii08.odt

szkoleniamichalski2018xii08.pdf